loading...

مرجع مقالات رسمي سئو

مقالات رسمي سئو

بازدید : 301
دوشنبه 6 مرداد 1399 زمان : 16:04


قبلی از آنکه به معرفی الگوریتم Mobile First Index بپردازیم، بهتر میباشد سئو سایت یک سوال از خویش بپرسید:

به حریم خویش نگاه نمایید، به حیث شما چه چیز منجر گردیده که روش معاش آدم اول یک‌سری میلیون سال پیش، با بشر قرن 21 زمین تا عرش فرق داشته باشد؟

جواب این سوال را می‌اقتدار در تغییر تحول خلق و خوی بشر‌ها خلاصه کرد. در واقعیت شما به هر کجا که سَرَک بکشید، ردپایی از تغییر و تحول را مشاهده می کنید به نحوی که حتی باورها و اعتقادات خویش شما هم در نوجوانی با هم اکنون تفاوت‌های متعددی دارا‌هستند.


جذاب میباشد بدانید که خلق آدم‌ها در دنیای وب هم اثبات نبوده و دستخوش تغییرات ریز و درشت متعددی بوده میباشد. یکی این تغییرات مهم، میل به به کارگیری از دستگاه‌های گوشی میباشد. در‌حالتی که خوب توجه نمائید متوجه میشوید که در قبل یوزرها اینترنت، گشت و گذار در وب را طولانی تر بوسیله کامپیوترهای خانگی انجام می‌دادند.

البته طولی نکشید که رفته رفته این اخلاق هم شکلی نوین به خویش گرفت و مانیتورهای غول پیکر و سنگین، جایگزین تلفن همراه‌های یار و خوش‌دستی شدند که قابلیت و امکان حمل آنها به هر جایی ممکن بود. ولی این تغییر تحول خلق و خوی، یک معضل وسیع را به هنگام بازدید از وب سایت‌ها بر رمز رویکرد یوزرها قرار داده بود:

وب سایت‌ها برای اکران در دسکتاپ پباده سازی گردیده بودند و هنگامی یوزرها از روش تلفن همراه، بدین وبسایت‌های باصرفه نشده رمز می‌زدند با یک تجربه کاربری مفتضح، بلافاصلهً آن را سوراخ می‌کردند. در‌این در بین یک خلاء پهناور به وجود آمده بود:

یوزرها موبایلی، چطور بایستی از تارنما‌هایی که برای کامپیوتر درست شده بودند، به کارگیری می‌کردند؟

از آن جایی که رضایت استفاده کننده می بایست اولی و مهمترین انگیزه وبسایت‌ها باشد، این نیاز پدیدآمد تا وبسایت‌ها هم به طوری خلق خویش را تغییر و تحول دهند و بتوانند همسو با اخلاقِ استفاده کننده جنبش نمایند. مثل مدام این مجموعه گوگل بود که با به‌روزرسانی در ساختار الگوریتم‌های خویش، مقدمات این تغییر تحول را مهیا کرد و الگوریتمی تولید که تمرکز آن صرفا یوزرها موبایلی و رضایت آن ها بود.

در واقعیت الگوریتم Mobile First Index، جواب گوگل برای تغییر تحول کردار یوزرها در استعمال از گوشی بجای دسکتاپ بود.
ولی قبلی از اینکه به شما بگوییم چطور ضریب برد بهینه سازی وب سایت خویش را با به کار گیری از این قانون ها بالا ببرید، می بایست شما‌را با 3 زمینه کلیدی و مهم آشنا کنیم:

چرا گوگل تا این حد به یوزرها تلفن همراه ارزش می دهد؟
الگوریتم Mobile First Index دقیقاً چه چیزی است؟
چه وبسایت‌هایی زیر تاثیر این الگوریتم قرار میگیرند؟
قبلی از اینکه به مطالعه این نوشته‌ی علمی بپردازید یک سفارش ویژه برای شما داریم. در‌این ویدیو الگوریتم Mobile First Index و تمام موضوعات دارای ربط به آن به طور ظریف به شما معرفی میگردد. در سود در شرایطی‌که مجال کافی برای مطالعه ظریف نوشته ی علمی را ندارید سفارش می کنیم این کلیپ 6 دقیقه ای را ببینید.

چرا گوگل برای کاوش با تلفن همراه اهمیت متعددی قائل می گردد؟
طبق آخری گزارش‌ها در سال 2016، بیش تر از 55 درصد کاوش‌ها در وب، از روش تلفن همراه انجام میشود. این مقدار در بعضی از ناحیههای کاری حتی تا 85 درصد هم می رسد.

با ارتقا روزافزون تعداد یوزرها موبایلی، کمپانی گوگل تصمیم گرفت خدمت جستجوی اینترنتی خویش را برای تلفن همراه‌ها باصرفه نماید تا بدین ترتیب؛

هنگامی کاربری با تلفن همراه گوشی خویش در وب کاوش کرد، صرفا تارنما هایی به وی نشان داده شود که برای ورژن تلفن همراه باصرفه شده‌است.

در واقع می‌قدرت اینطور سود گرفت که گوگل الگوریتم Mobile First Index را بدین عامل منتشر کرد تا یوزرها موبایلی بتوانند با بازدید از وب سایت‌های باصرفه گردیده برای گوشی، از گشت و گذار در وب لذت ببرند.

الگوریتم Mobile First Index دقیقاً چه است؟
در قبلی زمانی یوزرها در وب به کاوش می‌پرداختند، ورژن دسکتاپ تارنما شما، واحد سنجش اصلی گوگل برای درجه‌دهی به اکانت می‌آمد، اما با به روی فعالیت داخل شدن تلفن همراه‌های موبایل و محبوبیت آنها، گوگل هم تصمیم گرفت با تغییر تحول الگوریتم جايگاه‌بندی خویش، ورژن موبایلی تارنما‌ها را در حق تقدم قرار دهد.

این تغییر تحول به عبارتی الگوریتم Mobile First Index بود که از اولِ سال 2018 و به طور تدریجی برای کلیه وبسایت‌ها فعال شد؛ به‌این معنا که حق تقدم اولیه گوگل برای درجه دهی به تارنما‌ها، ورژن گوشی، و حق تقدم دوم به عبارتی ورژن دسکتاپ میباشد؛ یعنی صحیح برعکس چیزی که پیشین از معرفی این الگوریتم شاهد آن بودیم.

چه وبسایت‌هایی زیر تاثیر الگوریتم نو گوگل برای گوشی‌ها قرار میگیرند؟
با اینکه الگوریتم تلفن همراه فرست گوگل اینک بر روی کلیه وب سایت‌ها فعال گردیده، البته تاثیر این الگوریتم برای کلیه یکسان وجود ندارد. با ورود الگوریتم تازه می‌قدرت وب سایت‌ها را به 4 مجموعه تقسیم کرد:

1- وبسایت‌هایی که ورژن تلفن همراه و دسکتاپ آنها یکسان میباشد
در صورتی ورژن گوشی و دسکتاپ شما یک کدام از باشد، در این حالت تغییری در محاسبه گوگل از محتوای صفحه های شما چهره نمی‌گیرد. بعد از فعال شدن این الگوریتم، گوگل صحیح مانند قبلی (یعنی از روی ورژن دسکتاپ شما) به تارنما شما امتیار میدهد.

بعلاوه می بایست این نکته حائض اهمیت را در لحاظ بگیرید که ریسپانسیو نبودن وب سایت شما از حیث بهینه سازی، یک نکته منفی میباشد و گوگل بخاطر این کمبود، امتیاز خیر و خوبی به تارنما شما نمی‌دهد. وبسایت varzesh3 از مثال وب سایت‌هایی‌ست که ریسپانسیو نبوده و ورژن تلفن همراه و دسکتاپ یکسانی دارااست.

2- وبسایت‌های Responsive یا این که عکس العمل‌گرا
الگوریتم Mobile First Index تغییری در فهم گوگل از محتوای وبسایت‌های ریسپانسیو تولید نمی‌نماید، چراکه محتوای این صفحه ها در ورژن تلفن همراه و دسکتاپ یکسان میباشد و صرفا طریق اکران آن فرق دارااست. (مانند تارنما زومیت)

در اینجا بایستی به یک نکته حائض اهمیت اشاره کنیم؛ در حالتی‌که تارنما شما ریسپانسیو باشد اما در دو ورژن گوشی و دسکتاپ محتوای یکسان نداشته باشد یعنی بخش مهمی از محتوا در تلفن همراه با به کارگیری از CSS مخفی گردیده باشد، ممکن میباشد رده وب سایت بعد از اعمال الگوریتم گوشی فرست، دست‌خوش تغییر تحول شود.


کارایی میکنیم با یک نمونه این معنا را برایتان پر‌نور کنیم. فرض فرمائید در ورژن دسکتاپ وبسایت خویش برگه‌ای با تیتر یادگرفتن بدون‌پول seo دارید. این کاغذ در عبارت «یادگرفتن بهینه سازی مجانی» در گوگل دارنده جايگاه نیکی بوده میباشد، ولی وقتی‌که استفاده کننده با تلفن همراه وارد کاغذ میشود بخش‌هایی از محتوای آن پنهان گردیده و یا این که در دسترس وجود ندارد. هنگامی‌که گوگل با الگوریتم تازه خویش این کاغذ را بازنگری میکند متوجه اهمیت این محتوا در برگه نشده و ممکن میباشد مقام شما در حاصل کاوش تغییر و تحول نماید.

3- وبسایت‌هایی که برای ورژن گوشی، پباده سازی و نشانی مجزایی دارا‌هستند
در صورتی‌که با به کارگیری از تلفن همراه خویش وارد فیسبوک گردید، میبینید که نشانی این وب سایت در مرورگرتان به m.facebook.com تغییر‌و تحول میکند. دراین‌صورت میباشد که میگوییم ورژن دسکتاپ و تلفن همراه وبسایت شما دو نشانی جدا از هم دارا‌هستند. ولی الگوریتم نو گوگل چه حسی در زمینه‌ی این رخداد داراست؟

در‌این حالت، گوگل صرفا محتوایی که در نشانی مجزای گوشی موجود هست را بررسی میکند. بدین ترتیب میتوان اظهار‌کرد که بعد از اعمالِ الگوریتم منحصربه‌فرد تلفن همراه، وبسایت‌هایی که از دو نشانی گوناگون برای ورژن تلفن همراه و دسکتاپ خویش به کارگیری می‌نمایند بیش تر از دو موقعیت قبلی تحت ذره‌در میان گوگل قرار می گیرند.


4- داینامیک سروینگ
درین فی مابین، یکسری از وبسایت‌ها وجود دارا هستند که در هیچ یک از مجموعه‌هایی بالایی که برایتان گفتیم نیستند، مثلا در حالتی که وارد تارنما‌هایی نظیر بامیلو یا این که دیجیکالا گردید، با اینکه برای هر دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ، یک نشانی در حیث گرفتند، ولی زمانی از مرورگر گوشی خویش وارد این وبسایت‌ها می شوید، خیر صرفا شیوه اکران بلکه کدهای HTML ورقه نیز تغییر و تحول میکند، به‌این شیوه Dynamic Serving گفته می‌گردد.


قبلا، ورژن دسکتاپ وبسایت‌هایی که از داینامیک سروینگ به کارگیری مینمایند، اهمیت بیشتری داشت، ولی با روی فعالیت وارد شدن قانونی الگوریتم Mobile First Index، گوگل از به عبارتی نخست به سراغ ورژن تلفن همراه وب سایت شما می‌رود و صرفا محتوای جان دار در آن را تحلیل و ایندکس می کند.

چطور بایستی تارنما خویش را برای الگوریتم نو گوگل مهیا کنیم؟
اکنون که گوگل ورژن گوشی تارنما شمارا ترازو بازنگری و گزینش منزلت قرار می دهد می بایست استانداردهایی را در پیاده سازی آن در لحاظ داشته باشید. سوای اینکه تارنما شما جزو کدام یک از 4 گونه بالا باشد، مواقعی که دراین مکان معرفی می کنیم می تواند برای فهم بهتر گوگل از ورژن گوشی شما موثر باشد.

1- محتوا، ساختار صفحه ها و کدهای تلفن همراه و دسکتاپ یکسان باشد
یکسان بودن محتوای تارنما در دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ اقدامی میباشد که می تواند تا حد متعددی، خیال و خاطر شمارا از بابت به‌روزرسانی‌های نو گوگل ریلکس نماید. یکسان بودن محتوا در ورژن گوشی و دسکتاپ در معنای رعایت این موردها میباشد :

یکسان بودن تگ‌های متا مانند تیتر و توضیحات
علامت‌گذاری استاندارد و کدهای اسکیما (Schema) در تلفن همراه و دسکتاپ یکسان باشد
محتوای اصلی ورقه (به غیر از سایدبار، فوتر و هدر) در هر دو ورژن شبیه باشند
2- اعتنا به محتوای قرار گرفته در فوتر و سایدبار
به عبارتی‌طور که میدانید ورژن تلفن همراه وب سایت‌ها به جهت ‌اندازه کمتر، نسبت به دسکتاپ فضای کوچک‌تری دارا‌هستند. هنگامی وارد یک وب سایت ریسپانسیو می شوید، بخش‌هایی مانند فوتر و سایدبار حذف می گردند؛ بدین ترتیب چنانچه پیوند مهمی در‌این بخش‌ها وجود داشته باشد پس از تمرکز گوگل بر روی ورژن گوشی طبیعتا بها خودشان را از دست خواهند بخشید.

اعتنا نمائید که محتوای اصلی هر کاغذ در هر دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ در دسترس و قابل رویت باشند.

3- پباده سازی ریسپانسیو بهتر از یک ورژن تلفن همراه جدا از هم میباشد
شاید در نگاه نخستین گمان نمائید با ارزشی که گوگل برای تلفن همراه قائل میباشد، بهتر میباشد یک نشانی جدا از هم برای تلفن همراه در حیث بگیرید. ولی گوگل سفارش می کند که حق تقدم اصلی شما پباده سازی ریسپانسیو باشد. ترتیب قیمت‌گذاری گوگل برای هرمورد از این شیوه‌ها به شرح تحت میباشد:

حق تقدم اولیه: ریسپانسیو بودن وبسایت

حق تقدم دوم: داشتن ورژن منقطع برای تلفن همراه یا این که Mobile Version

حق تقدم سوم: اکران یکسان وب سایت در دسکتاپ و تلفن همراه (این آیتم به هیچ وجهً سفارش نمیشود)

و در انتها اینکه برای تجارت‌های وسیع‌تری که تعداد بازدید کننده بیشتری دارا هستند، به کار گیری از تکنیک Dynamic Serving می تواند پس از حق تقدم نخستین، گزینش قابل قبولی باشد.

سوال ها مهم و جواب داده نشده در خصوص الگوریتم Mobile First Index
اکنون که با پایین و بم الگوریتم تازه گوگل آشنا شدید، نوبت به سوالاتی می رسد که ممکن میباشد فی مابین شیوه برایتان اتفاق افتاده باشد.

آیا گوگل برای تلفن همراه، ایندکسی جدا در حیث گرفته میباشد؟

جمع متعددی گمان می کنند گوگل یک ایندکس برای دسکتاپ و یک ایندکس برای تلفن همراه داراست و زمانی میخواهد تارنما شمارا بررسی نماید، هر دو را به فعالیت می گیرد؛ ولی از این پس، واحد سنجش اصلی برای چک محتوای تارنما شما، صرفا ورژن تلفن همراه خواهد بود. بدین ترتیب گوگل یک ایندکس داراست و آن هم ایندکس ورژن گوشی میباشد.


قبلی از آنکه به معرفی الگوریتم Mobile First Index بپردازیم، بهتر میباشد سئو سایت یک سوال از خویش بپرسید:

به حریم خویش نگاه نمایید، به حیث شما چه چیز منجر گردیده که روش معاش آدم اول یک‌سری میلیون سال پیش، با بشر قرن 21 زمین تا عرش فرق داشته باشد؟

جواب این سوال را می‌اقتدار در تغییر تحول خلق و خوی بشر‌ها خلاصه کرد. در واقعیت شما به هر کجا که سَرَک بکشید، ردپایی از تغییر و تحول را مشاهده می کنید به نحوی که حتی باورها و اعتقادات خویش شما هم در نوجوانی با هم اکنون تفاوت‌های متعددی دارا‌هستند.


جذاب میباشد بدانید که خلق آدم‌ها در دنیای وب هم اثبات نبوده و دستخوش تغییرات ریز و درشت متعددی بوده میباشد. یکی این تغییرات مهم، میل به به کارگیری از دستگاه‌های گوشی میباشد. در‌حالتی که خوب توجه نمائید متوجه میشوید که در قبل یوزرها اینترنت، گشت و گذار در وب را طولانی تر بوسیله کامپیوترهای خانگی انجام می‌دادند.

البته طولی نکشید که رفته رفته این اخلاق هم شکلی نوین به خویش گرفت و مانیتورهای غول پیکر و سنگین، جایگزین تلفن همراه‌های یار و خوش‌دستی شدند که قابلیت و امکان حمل آنها به هر جایی ممکن بود. ولی این تغییر تحول خلق و خوی، یک معضل وسیع را به هنگام بازدید از وب سایت‌ها بر رمز رویکرد یوزرها قرار داده بود:

وب سایت‌ها برای اکران در دسکتاپ پباده سازی گردیده بودند و هنگامی یوزرها از روش تلفن همراه، بدین وبسایت‌های باصرفه نشده رمز می‌زدند با یک تجربه کاربری مفتضح، بلافاصلهً آن را سوراخ می‌کردند. در‌این در بین یک خلاء پهناور به وجود آمده بود:

یوزرها موبایلی، چطور بایستی از تارنما‌هایی که برای کامپیوتر درست شده بودند، به کارگیری می‌کردند؟

از آن جایی که رضایت استفاده کننده می بایست اولی و مهمترین انگیزه وبسایت‌ها باشد، این نیاز پدیدآمد تا وبسایت‌ها هم به طوری خلق خویش را تغییر و تحول دهند و بتوانند همسو با اخلاقِ استفاده کننده جنبش نمایند. مثل مدام این مجموعه گوگل بود که با به‌روزرسانی در ساختار الگوریتم‌های خویش، مقدمات این تغییر تحول را مهیا کرد و الگوریتمی تولید که تمرکز آن صرفا یوزرها موبایلی و رضایت آن ها بود.

در واقعیت الگوریتم Mobile First Index، جواب گوگل برای تغییر تحول کردار یوزرها در استعمال از گوشی بجای دسکتاپ بود.
ولی قبلی از اینکه به شما بگوییم چطور ضریب برد بهینه سازی وب سایت خویش را با به کار گیری از این قانون ها بالا ببرید، می بایست شما‌را با 3 زمینه کلیدی و مهم آشنا کنیم:

چرا گوگل تا این حد به یوزرها تلفن همراه ارزش می دهد؟
الگوریتم Mobile First Index دقیقاً چه چیزی است؟
چه وبسایت‌هایی زیر تاثیر این الگوریتم قرار میگیرند؟
قبلی از اینکه به مطالعه این نوشته‌ی علمی بپردازید یک سفارش ویژه برای شما داریم. در‌این ویدیو الگوریتم Mobile First Index و تمام موضوعات دارای ربط به آن به طور ظریف به شما معرفی میگردد. در سود در شرایطی‌که مجال کافی برای مطالعه ظریف نوشته ی علمی را ندارید سفارش می کنیم این کلیپ 6 دقیقه ای را ببینید.

چرا گوگل برای کاوش با تلفن همراه اهمیت متعددی قائل می گردد؟
طبق آخری گزارش‌ها در سال 2016، بیش تر از 55 درصد کاوش‌ها در وب، از روش تلفن همراه انجام میشود. این مقدار در بعضی از ناحیههای کاری حتی تا 85 درصد هم می رسد.

با ارتقا روزافزون تعداد یوزرها موبایلی، کمپانی گوگل تصمیم گرفت خدمت جستجوی اینترنتی خویش را برای تلفن همراه‌ها باصرفه نماید تا بدین ترتیب؛

هنگامی کاربری با تلفن همراه گوشی خویش در وب کاوش کرد، صرفا تارنما هایی به وی نشان داده شود که برای ورژن تلفن همراه باصرفه شده‌است.

در واقع می‌قدرت اینطور سود گرفت که گوگل الگوریتم Mobile First Index را بدین عامل منتشر کرد تا یوزرها موبایلی بتوانند با بازدید از وب سایت‌های باصرفه گردیده برای گوشی، از گشت و گذار در وب لذت ببرند.

الگوریتم Mobile First Index دقیقاً چه است؟
در قبلی زمانی یوزرها در وب به کاوش می‌پرداختند، ورژن دسکتاپ تارنما شما، واحد سنجش اصلی گوگل برای درجه‌دهی به اکانت می‌آمد، اما با به روی فعالیت داخل شدن تلفن همراه‌های موبایل و محبوبیت آنها، گوگل هم تصمیم گرفت با تغییر تحول الگوریتم جايگاه‌بندی خویش، ورژن موبایلی تارنما‌ها را در حق تقدم قرار دهد.

این تغییر تحول به عبارتی الگوریتم Mobile First Index بود که از اولِ سال 2018 و به طور تدریجی برای کلیه وبسایت‌ها فعال شد؛ به‌این معنا که حق تقدم اولیه گوگل برای درجه دهی به تارنما‌ها، ورژن گوشی، و حق تقدم دوم به عبارتی ورژن دسکتاپ میباشد؛ یعنی صحیح برعکس چیزی که پیشین از معرفی این الگوریتم شاهد آن بودیم.

چه وبسایت‌هایی زیر تاثیر الگوریتم نو گوگل برای گوشی‌ها قرار میگیرند؟
با اینکه الگوریتم تلفن همراه فرست گوگل اینک بر روی کلیه وب سایت‌ها فعال گردیده، البته تاثیر این الگوریتم برای کلیه یکسان وجود ندارد. با ورود الگوریتم تازه می‌قدرت وب سایت‌ها را به 4 مجموعه تقسیم کرد:

1- وبسایت‌هایی که ورژن تلفن همراه و دسکتاپ آنها یکسان میباشد
در صورتی ورژن گوشی و دسکتاپ شما یک کدام از باشد، در این حالت تغییری در محاسبه گوگل از محتوای صفحه های شما چهره نمی‌گیرد. بعد از فعال شدن این الگوریتم، گوگل صحیح مانند قبلی (یعنی از روی ورژن دسکتاپ شما) به تارنما شما امتیار میدهد.

بعلاوه می بایست این نکته حائض اهمیت را در لحاظ بگیرید که ریسپانسیو نبودن وب سایت شما از حیث بهینه سازی، یک نکته منفی میباشد و گوگل بخاطر این کمبود، امتیاز خیر و خوبی به تارنما شما نمی‌دهد. وبسایت varzesh3 از مثال وب سایت‌هایی‌ست که ریسپانسیو نبوده و ورژن تلفن همراه و دسکتاپ یکسانی دارااست.

2- وبسایت‌های Responsive یا این که عکس العمل‌گرا
الگوریتم Mobile First Index تغییری در فهم گوگل از محتوای وبسایت‌های ریسپانسیو تولید نمی‌نماید، چراکه محتوای این صفحه ها در ورژن تلفن همراه و دسکتاپ یکسان میباشد و صرفا طریق اکران آن فرق دارااست. (مانند تارنما زومیت)

در اینجا بایستی به یک نکته حائض اهمیت اشاره کنیم؛ در حالتی‌که تارنما شما ریسپانسیو باشد اما در دو ورژن گوشی و دسکتاپ محتوای یکسان نداشته باشد یعنی بخش مهمی از محتوا در تلفن همراه با به کارگیری از CSS مخفی گردیده باشد، ممکن میباشد رده وب سایت بعد از اعمال الگوریتم گوشی فرست، دست‌خوش تغییر تحول شود.


کارایی میکنیم با یک نمونه این معنا را برایتان پر‌نور کنیم. فرض فرمائید در ورژن دسکتاپ وبسایت خویش برگه‌ای با تیتر یادگرفتن بدون‌پول seo دارید. این کاغذ در عبارت «یادگرفتن بهینه سازی مجانی» در گوگل دارنده جايگاه نیکی بوده میباشد، ولی وقتی‌که استفاده کننده با تلفن همراه وارد کاغذ میشود بخش‌هایی از محتوای آن پنهان گردیده و یا این که در دسترس وجود ندارد. هنگامی‌که گوگل با الگوریتم تازه خویش این کاغذ را بازنگری میکند متوجه اهمیت این محتوا در برگه نشده و ممکن میباشد مقام شما در حاصل کاوش تغییر و تحول نماید.

3- وبسایت‌هایی که برای ورژن گوشی، پباده سازی و نشانی مجزایی دارا‌هستند
در صورتی‌که با به کارگیری از تلفن همراه خویش وارد فیسبوک گردید، میبینید که نشانی این وب سایت در مرورگرتان به m.facebook.com تغییر‌و تحول میکند. دراین‌صورت میباشد که میگوییم ورژن دسکتاپ و تلفن همراه وبسایت شما دو نشانی جدا از هم دارا‌هستند. ولی الگوریتم نو گوگل چه حسی در زمینه‌ی این رخداد داراست؟

در‌این حالت، گوگل صرفا محتوایی که در نشانی مجزای گوشی موجود هست را بررسی میکند. بدین ترتیب میتوان اظهار‌کرد که بعد از اعمالِ الگوریتم منحصربه‌فرد تلفن همراه، وبسایت‌هایی که از دو نشانی گوناگون برای ورژن تلفن همراه و دسکتاپ خویش به کارگیری می‌نمایند بیش تر از دو موقعیت قبلی تحت ذره‌در میان گوگل قرار می گیرند.


4- داینامیک سروینگ
درین فی مابین، یکسری از وبسایت‌ها وجود دارا هستند که در هیچ یک از مجموعه‌هایی بالایی که برایتان گفتیم نیستند، مثلا در حالتی که وارد تارنما‌هایی نظیر بامیلو یا این که دیجیکالا گردید، با اینکه برای هر دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ، یک نشانی در حیث گرفتند، ولی زمانی از مرورگر گوشی خویش وارد این وبسایت‌ها می شوید، خیر صرفا شیوه اکران بلکه کدهای HTML ورقه نیز تغییر و تحول میکند، به‌این شیوه Dynamic Serving گفته می‌گردد.


قبلا، ورژن دسکتاپ وبسایت‌هایی که از داینامیک سروینگ به کارگیری مینمایند، اهمیت بیشتری داشت، ولی با روی فعالیت وارد شدن قانونی الگوریتم Mobile First Index، گوگل از به عبارتی نخست به سراغ ورژن تلفن همراه وب سایت شما می‌رود و صرفا محتوای جان دار در آن را تحلیل و ایندکس می کند.

چطور بایستی تارنما خویش را برای الگوریتم نو گوگل مهیا کنیم؟
اکنون که گوگل ورژن گوشی تارنما شمارا ترازو بازنگری و گزینش منزلت قرار می دهد می بایست استانداردهایی را در پیاده سازی آن در لحاظ داشته باشید. سوای اینکه تارنما شما جزو کدام یک از 4 گونه بالا باشد، مواقعی که دراین مکان معرفی می کنیم می تواند برای فهم بهتر گوگل از ورژن گوشی شما موثر باشد.

1- محتوا، ساختار صفحه ها و کدهای تلفن همراه و دسکتاپ یکسان باشد
یکسان بودن محتوای تارنما در دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ اقدامی میباشد که می تواند تا حد متعددی، خیال و خاطر شمارا از بابت به‌روزرسانی‌های نو گوگل ریلکس نماید. یکسان بودن محتوا در ورژن گوشی و دسکتاپ در معنای رعایت این موردها میباشد :

یکسان بودن تگ‌های متا مانند تیتر و توضیحات
علامت‌گذاری استاندارد و کدهای اسکیما (Schema) در تلفن همراه و دسکتاپ یکسان باشد
محتوای اصلی ورقه (به غیر از سایدبار، فوتر و هدر) در هر دو ورژن شبیه باشند
2- اعتنا به محتوای قرار گرفته در فوتر و سایدبار
به عبارتی‌طور که میدانید ورژن تلفن همراه وب سایت‌ها به جهت ‌اندازه کمتر، نسبت به دسکتاپ فضای کوچک‌تری دارا‌هستند. هنگامی وارد یک وب سایت ریسپانسیو می شوید، بخش‌هایی مانند فوتر و سایدبار حذف می گردند؛ بدین ترتیب چنانچه پیوند مهمی در‌این بخش‌ها وجود داشته باشد پس از تمرکز گوگل بر روی ورژن گوشی طبیعتا بها خودشان را از دست خواهند بخشید.

اعتنا نمائید که محتوای اصلی هر کاغذ در هر دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ در دسترس و قابل رویت باشند.

3- پباده سازی ریسپانسیو بهتر از یک ورژن تلفن همراه جدا از هم میباشد
شاید در نگاه نخستین گمان نمائید با ارزشی که گوگل برای تلفن همراه قائل میباشد، بهتر میباشد یک نشانی جدا از هم برای تلفن همراه در حیث بگیرید. ولی گوگل سفارش می کند که حق تقدم اصلی شما پباده سازی ریسپانسیو باشد. ترتیب قیمت‌گذاری گوگل برای هرمورد از این شیوه‌ها به شرح تحت میباشد:

حق تقدم اولیه: ریسپانسیو بودن وبسایت

حق تقدم دوم: داشتن ورژن منقطع برای تلفن همراه یا این که Mobile Version

حق تقدم سوم: اکران یکسان وب سایت در دسکتاپ و تلفن همراه (این آیتم به هیچ وجهً سفارش نمیشود)

و در انتها اینکه برای تجارت‌های وسیع‌تری که تعداد بازدید کننده بیشتری دارا هستند، به کار گیری از تکنیک Dynamic Serving می تواند پس از حق تقدم نخستین، گزینش قابل قبولی باشد.

سوال ها مهم و جواب داده نشده در خصوص الگوریتم Mobile First Index
اکنون که با پایین و بم الگوریتم تازه گوگل آشنا شدید، نوبت به سوالاتی می رسد که ممکن میباشد فی مابین شیوه برایتان اتفاق افتاده باشد.

آیا گوگل برای تلفن همراه، ایندکسی جدا در حیث گرفته میباشد؟

جمع متعددی گمان می کنند گوگل یک ایندکس برای دسکتاپ و یک ایندکس برای تلفن همراه داراست و زمانی میخواهد تارنما شمارا بررسی نماید، هر دو را به فعالیت می گیرد؛ ولی از این پس، واحد سنجش اصلی برای چک محتوای تارنما شما، صرفا ورژن تلفن همراه خواهد بود. بدین ترتیب گوگل یک ایندکس داراست و آن هم ایندکس ورژن گوشی میباشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 645
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 84
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 256
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 342
  • بازدید ماه : 3483
  • بازدید سال : 8057
  • بازدید کلی : 162431
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی